Tájékozatlanok a fiatal felnőttek a pénzügyi termékekkel kapcsolatban
Az Egyesült Államokban az X és az Y generációba tartozó fogyasztók több mint a fele elismeri, hogy igen kevés, esetleg semmilyen információja nincs a befektetéseket és pénzügyi termékeket illetően- derül ki a LIMRA legutóbbi felméséréből.
A tanulmány rávilágított arra, hogy azon ügyfelek, akik pénzügyi szakemberekkel együttműködve hoznak döntéseket befektetéseik terén, tájékozottabbak a befeketéseket és pénzügyi termékek terén(14% szemben 6%-kal), azonban mindössze ötből egy ügyfél kér segítséget pénzügyi tanácsadótól.
Természetesen a pénzügyi szakemberrel való együttműködés sem garantál pénzügyi megvilágosodást.
“A növekvő tudásszint kapcsolatban állhat a pénzügyi szakemberek oktatására szánt erőfeszítéseivel, vagy azzal, hogy a tudatosabb X és Y generációs ügyfelek pénzügyi szakemberekkel dolgoznak együtt”- nyilatkozta Cecilia Shiner a LIMRA Retirement Research elemzője.
A tanulmány alapjául egy 2012 májusában végzett felmérés szolgál, melynek során 5296 20-84 év közötti amerikait kérdeztek meg. A megkérdezettek közül 884 válaszadó volt az X generáció tagja, 720 pedig az Y generációé.
Azok a válaszadók, akik ugyan hozzáférhetnének járulékkal meghatározott (DC) nyugdíjalapokhoz munkáltatójukon keresztül, azonban sosem fizettek be abba, nagyobb arányban érezték magukat tájékozatlannak a befektetésekkel és pénzügyi termékekkel kapcsolatban, mint akik jelenleg hozzájárulnak nyugdíjalapjukhoz.
“A legtöbb X és Y generációs amerikai kizárólag a megtakarításaira hagyatkozhat nyugdíjas éveiben, egyelőre kevesen használják ki teljes egészében a nyugdíjmegtakarítások különféle lehetőségeit. A fogyasztók jelenlegi döntésének hosszú távon óriási hatása van arra, hogy biztonságban tölthetik-e nyugdíjas éveiket”- jelentette ki Shiner.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Időpont:
-
Helyszín: