Kötelező kampány másképp: a Posta Biztosító verte a piacot

 2012. április 4., szerda 9:33
A A
A tavalyi kötelező biztosítás kampányban a Magyar Posta Biztosító csaknem 125 ezer új szerződést kötött. Ezzel a társaság a végső eredményeket tekintve a kampány élmezőnyében végzett. A siker ismét a postai munkatársak kiváló teljesítményének és az ezt támogató sikeres marketingaktivitásának köszönhető. A GfK egy tavaly decemberi reprezentatív kutása szerint a legnagyobb arányban a Posta Biztosító Gundel Takács Gábor nevével fémjelzett reklámjait idézték fel a válaszadók.

A Magyar Posta és a Posta Biztosító sikeres kampánya a hirdetési aktivitás érzékelésében is jól mérhető: azok körében ugyanis, akik láttak valamilyen biztosítói reklámot a tavalyi kötelező kampány néhány hónapjában, a társaság 26 százalékos spontán említést ért el, a versenytársak hasonló mutatóit jócskán túlszárnyalva.

Általánosságban az egyes biztosítói reklámok iránti szimpátia természetesen erősen összefügg a biztosítók megítélésével. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosító reklámját a válaszadók jelentős része kedveli, míg a nem szimpatizálók aránya alig két százalékos, így a biztosító megítélése összességében nagyon pozitív – mutat rá a GfK piackutató felmérése.

A kutatásból kiderül az is, hogy a decemberben vizsgált reklámspotok közül a Posta Biztosító filmjét ismerték fel legtöbben a reklámfilm rövid, 5-6 másodperces, unbranded bejátszása után is, amely szintén kiemelkedően jó eredmény a piac más szereplőihez képest is. Jól látszik, hogy a társaság reklámfilmje jól márkázott volt, hiszen sokan azonosították helyesen a hirdetőt, amelyet a helyes és a helytelen brand azonosítás különbségéből számolt úgynevezett identifikációs index magas értéke is igazol – derül ki szintén a GfK ATS – Biztosítói reklámhatékonyság felméréséből.

A kötelező biztosítási kampányban a biztosítások díjai mellett egyre fontosabb szempont a szolgáltatás színvonala, mert bár az ügyfelek jó része a legolcsóbb biztosítás megkötésére törekszik, sokaknak ma már számít a társaságok által nyújtott kárrendezési, és egyéb szolgáltatások színvonala is. Éppen ezért nagyon nem mindegy, a biztosítók közül melyiket, és milyen szempontok alapján választja ki az autós. A választási hajlandóság tekintetében a negyedik helyen végzett a Posta Biztosító, a felmérésben megkérdezettek 26 százaléka szerint a társaság a TOP3 választandó biztosítótársaság egyike, 6 százalékuk számára ugyanakkor ez az egyetlen biztosító, amit számításba venne, ha biztosítást kötne.

Általánosságban is emelkedett a Posta Biztosító preferáltsága a szeptemberi, még a kampány elindulását megelőző eredményekhez képest, ami a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett a lakásbiztosítás termékszintű preferenciájának emelkedésében is mérhető.

„A kampány összességében sikeres volt, hiszen a magas ismertség és azonosítás mellett a hirdetett terméket, azaz a Posta Biztosító kötelező biztosítását is sokan felismerték, valamint ez volt a legkedveltebb és a legérthetőbb spot a mért filmek között.” – hangsúlyozta Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője. „Egyértelmű siker a figyelem felkeltése és az erős mobilizáló hatás, miközben a reklámfilm további pozitívumai a válaszadók szerint, hogy szórakoztató, meggyőző, hiteles, informatív és rokonszenvessé teszi a biztosítónkat.” – tette hozzá.

Mindezen eredményeket csak támogatta az az új eszköz, amelyet a Posta Biztosító a magyar biztosítók közül az egyik elsőként kezdett el használni még tavaly az év közepén: ez pedig a közösségi kommunikáció. A Posta Biztosító égisze alatt működő Napi Sorsjegy oldalnak jelenleg már 119 ezer rajongója van, akik közül több ezren éltek a kötelező kampány- kedvezményekkel.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), mnb (96), kgfb (93), megtakarítás (92), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (72), katasztrófa (60), fogyasztóvédelem (60), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (46), pszáf (44), szolvencia (43), biztosítás (42), ingatlancom (41), káresemény (41), eu (40), hitelezés (38), elemzés (38), utasbiztosítás (36), nem-életbiztosítás (32), bírság (32), swiss re (31), felmérés (30), baleseti adó (30), románia (29), lakásár (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), egészségbiztosítás (24), kutatás (23), reálhozam (23), casco (22), hitel (21), felelősségbiztosítás (20), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), brexit (19), befektetés (18), eiopa (18), allianz (18), union (18), devizahitel (18), vagyonbiztosítás (17), k&h (17), lakáshitel (17), roland berger (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), groupama (16), pénzügyi szektor (16), magánnyugdíj (16), konferencia (16), autó (15), nyereség (15), balesetbiztosítás (15), cea (14), kkv (14), eb (14), felvásárlás (14), cig pannonia (14), nem-élet biztosítás (14), aegon (14), ing (14), jelentés (14), fbamsz (13), kína (13), tőkemegfelelés (13), nyugdíjbiztosítás (13), gépjármű (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), genertel (12), használtautó (12), uniqa (12), ngm (12), k&h biztosító (11), kárigény (11), baleset (11), telematika (11), hamisítás (11), usa (11), axa (11), fintech (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hent (11), s&p (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), villámkár (10), aviva (10), otp bank (9), kiberbűnözők (9), árvíz (9), kiberbűnűzés (9), vig (9), generali csoport (9), ingatlan (9), egészségügy (9), ksh (9), nn (9), mobil (8), netriskhu (8), kötvény (8), betörés (8), moodys (8), hurrikán (8), bamosz (8), verona (8), cig pannónia (8), alulbiztosítás (8), kórház (8), közvetítő (8), ügynök (7), pénztár (7), innováció (7), lakás (7), erste (7), fitch (7), pwc (7), buszbaleset (7), akvizíció (7), 4life direct (7), eset (7), mkb (7), ey magyarország (7), digitalizáció (7), autóipar (7), vihar (7), otp (7), kaszab attila (7), adósság (7), kiberbiztosítás (7), gdp (7), eredmény (7), felügyelet (6), agrárbiztosítás (6), unit-linked (6), hitelminősítés (6), insurtech (6), köbe (6), államkötvény (6), görögország (6), allianz hungária (6), adó (6), közvetítés (6), fagykár (6), deloitte (6), kpmg (6), hannover re (6), munkahely (6), megújuló energia (6), végtörlesztés (6), fejlesztés (6), online (5), biztosítási szektor (5), vienna life (5), big data (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), gender direktíva (5), gfk (5), közlekedés (5), építőipar (5), munkanélküliség (5), am best (5), lakáspiac (5), vagyon (5), union biztosító (5), tanulmány (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), adatvédelem (5), gdpr (5), jövedelem (5), bróker (5), netrisk (5), csőd (5), századvég (4), mastercard (4), elnök (4), lengyelország (4), signal (4), vienna life biztosító (4), birság (4), insurance europe (4), posta (4), csok (4), határidő (4), iot (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), lakástakarék (4), m&a (4), green holiday (4), végtörlesztésl (4), uniqa biztosító zrt (4), összeolvadás (4), nn biztosító (4), államadósság (4), unicredit (4), startup (4), qbe (4), aon (4), közúti baleset (4), iais (4), lloyds (4), válság (4), profit (4), aon benfield (4), vienna insurance group (4), éghajlatváltozás (4), kárhányad (4), integráció (3), aaa auto (3), oktatás (3), mesterséges intelligencia (3), betegség (3), ingatlanbiztosítás (3), black friday (3), k&h bank (3), lízing (3), hitelintézeti szemle (3), gilyén ágnes (3), szolvencia ii (3), drón (3), limra (3), magyarország (3), atradius (3), amerika (3), albérlet (3), cp contact (3), alapkezelő (3), díjfizetés (3), pénziránytű alapítvány (3), szlovákia (3), kötelező (3), biztosító (3), lakáhitel (3), mabisz konferencia (3), uniqa biztosító (3), elektromobilitás (3), nav (3), nfm (3), kár (3), biztonság (3), alulbiztosított (3), fhb (3), jármű (3), mi (3), vienna (3), bankkártya (3), blokklánc (3), bdo (3), nyugdíjpénztár (3), cafeteria (3), mikrobiztosítás (3), gyógyszer (3), trenkwalder (3), erste biztosító (3), befektetési alapok (3), létszámbővítés (3), eredmények (3), foglalkoztatottság (3), k&h biztos jövő index (3), nyaralás (3), gki (3), cig pannónia biztosító (3), internet (3), oecd (3), síbiztosítás (3), nak (3), viszontbiztosító (3), adókedvezmény (3), zöld kártya (3), thomas hladky (2), windisch lászló (2), kerékpár (2), dimenzió egyesület (2), mobilfizetés (2), önvezető autók (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), határidők (2), n26 (2), pénz7 (2), clb (2), mentőcsomag (2), pzu (2), németország (2), blokkchain (2), magyar bankszövetség (2), földrengés (2), anglia (2), aig (2), szabályozás (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), díjak (2), dróntörvény (2), rekord (2), automatizáció (2), bíróság (2), munkaerő (2), airbnb (2), uber (2), muisz (2), idd (2), unió (2), árfolyamgát (2), aegon magyarország (2), személyi kölcsön (2), omnibus (2), fogyasztóvédelmi index (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), eljárás (2), astra (2), világbank (2), régió (2), román (2), kárbejelentés (2), bdo magyarország (2), terrorfenyegetettség (2), deloitte magyarország (2), ügyfélszolgálat (2), pioneer (2), portfoliohu konferencia (2), Általános egészségbiztosító (2), informatika (2), fenntarthatóság (2), cotar (2), környezettudatosság (2), piac (2), veronai buszbaleset (2), it (2), social media (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), biztosítási piac (2), garancia (2), biztosítótársaság (2), bankszektor (2), fizetés (2), agrár (2), tűzesetek (2), fhb csoport (2), marketing (2), biztosítási díj (2), fejlődő országok (2), ovb (2), korrupció (2), hr (2), atm (2), bűncselekmény (2), luxemburg (2), interjú (2), leépítés (2), zsarolóvírus (2), díj (2), who (2), alapkamat (2), eub (2), ingatlanpiac (2), cyber (2), facebook (2), ukrajna (2), bankráció (2), abi (2), bankbiztosítás (2), flottabiztosítás (2), generali-providencia (2), cig (2), panaszkezelés (2), olaszország (2), dimenzió biztosító (2), technológia (2), unsar (2), ferma (2), kiberbűnözés (2), thm (2), európa (2), gyorshajtás (2), ajánlás (2), paypal (2), egészsébiztosítás (2), budapest bank (2), biztosításközvetítés (2), lopás (2), terror (2), microsoft (2), ausztria (2), infláció (2), baker tilly hungária (2), drágulás (2), kárérték (2), kölcsön (2), ingatlannethu (2), 2017 (2), bnp paribas cardif biztosító (2), kínai biztosítási szektor (2), jégkár (2), jogsértés (2), dublin (2), blockchain (2), értékesítés (2), ey (2), vállalkozás (2), eurostat (2), biztosítás és kockázat (2), pandurics anett (2), zurich (2), gyorsjelentés (2), mezőgazdaság (2), kampány (2), díjnavigátor (2), accenture (2), gazdaság (2), bizalom (2)
Rendezvényajánló
VIII. MABISZ NEMZETKÖZI KONFERENCIA - Digitalizáció és Innováció a biztosításban
Időpont:
2017.11.07 - 2017.11.07
Helyszín:
CORINTHIA HOTEL BUDAPEST 1073 Budapest, Erzsébet körút 43-49.
további információk