Kötelező kampány másképp: a Posta Biztosító verte a piacot

 2012. április 4., szerda 9:33
A A
A tavalyi kötelező biztosítás kampányban a Magyar Posta Biztosító csaknem 125 ezer új szerződést kötött. Ezzel a társaság a végső eredményeket tekintve a kampány élmezőnyében végzett. A siker ismét a postai munkatársak kiváló teljesítményének és az ezt támogató sikeres marketingaktivitásának köszönhető. A GfK egy tavaly decemberi reprezentatív kutása szerint a legnagyobb arányban a Posta Biztosító Gundel Takács Gábor nevével fémjelzett reklámjait idézték fel a válaszadók.

A Magyar Posta és a Posta Biztosító sikeres kampánya a hirdetési aktivitás érzékelésében is jól mérhető: azok körében ugyanis, akik láttak valamilyen biztosítói reklámot a tavalyi kötelező kampány néhány hónapjában, a társaság 26 százalékos spontán említést ért el, a versenytársak hasonló mutatóit jócskán túlszárnyalva.

Általánosságban az egyes biztosítói reklámok iránti szimpátia természetesen erősen összefügg a biztosítók megítélésével. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosító reklámját a válaszadók jelentős része kedveli, míg a nem szimpatizálók aránya alig két százalékos, így a biztosító megítélése összességében nagyon pozitív – mutat rá a GfK piackutató felmérése.

A kutatásból kiderül az is, hogy a decemberben vizsgált reklámspotok közül a Posta Biztosító filmjét ismerték fel legtöbben a reklámfilm rövid, 5-6 másodperces, unbranded bejátszása után is, amely szintén kiemelkedően jó eredmény a piac más szereplőihez képest is. Jól látszik, hogy a társaság reklámfilmje jól márkázott volt, hiszen sokan azonosították helyesen a hirdetőt, amelyet a helyes és a helytelen brand azonosítás különbségéből számolt úgynevezett identifikációs index magas értéke is igazol – derül ki szintén a GfK ATS – Biztosítói reklámhatékonyság felméréséből.

A kötelező biztosítási kampányban a biztosítások díjai mellett egyre fontosabb szempont a szolgáltatás színvonala, mert bár az ügyfelek jó része a legolcsóbb biztosítás megkötésére törekszik, sokaknak ma már számít a társaságok által nyújtott kárrendezési, és egyéb szolgáltatások színvonala is. Éppen ezért nagyon nem mindegy, a biztosítók közül melyiket, és milyen szempontok alapján választja ki az autós. A választási hajlandóság tekintetében a negyedik helyen végzett a Posta Biztosító, a felmérésben megkérdezettek 26 százaléka szerint a társaság a TOP3 választandó biztosítótársaság egyike, 6 százalékuk számára ugyanakkor ez az egyetlen biztosító, amit számításba venne, ha biztosítást kötne.

Általánosságban is emelkedett a Posta Biztosító preferáltsága a szeptemberi, még a kampány elindulását megelőző eredményekhez képest, ami a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett a lakásbiztosítás termékszintű preferenciájának emelkedésében is mérhető.

„A kampány összességében sikeres volt, hiszen a magas ismertség és azonosítás mellett a hirdetett terméket, azaz a Posta Biztosító kötelező biztosítását is sokan felismerték, valamint ez volt a legkedveltebb és a legérthetőbb spot a mért filmek között.” – hangsúlyozta Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője. „Egyértelmű siker a figyelem felkeltése és az erős mobilizáló hatás, miközben a reklámfilm további pozitívumai a válaszadók szerint, hogy szórakoztató, meggyőző, hiteles, informatív és rokonszenvessé teszi a biztosítónkat.” – tette hozzá.

Mindezen eredményeket csak támogatta az az új eszköz, amelyet a Posta Biztosító a magyar biztosítók közül az egyik elsőként kezdett el használni még tavaly az év közepén: ez pedig a közösségi kommunikáció. A Posta Biztosító égisze alatt működő Napi Sorsjegy oldalnak jelenleg már 119 ezer rajongója van, akik közül több ezren éltek a kötelező kampány- kedvezményekkel.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), mnb (94), megtakarítás (92), kgfb (92), öngondoskodás (88), nyugdíj (79), életbiztosítás (75), mabisz (69), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (59), bank (57), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (45), pszáf (44), szolvencia (43), káresemény (41), ingatlancom (40), eu (40), biztosítás (39), hitelezés (38), elemzés (37), utasbiztosítás (36), bírság (32), nem-életbiztosítás (32), swiss re (31), baleseti adó (30), felmérés (29), lakásár (28), munich re (28), románia (28), viharkár (27), kockázat (26), egészségbiztosítás (24), bankraciohu (24), reálhozam (23), casco (22), hitel (21), kutatás (21), felelősségbiztosítás (19), brexit (19), klímaváltozás (19), hitelminősítő (19), union (18), allianz (18), befektetés (18), eiopa (18), devizahitel (18), vagyonbiztosítás (17), csalás (17), természeti katasztrófa (16), roland berger (16), magánnyugdíj (16), k&h (16), lakáshitel (16), groupama (16), kiberbiztonság (16), pénzügyi szektor (16), nyereség (15), autó (15), konferencia (15), balesetbiztosítás (15), cea (14), kkv (14), nem-élet biztosítás (14), jelentés (14), felvásárlás (14), ing (14), eb (14), aegon (13), cig pannonia (13), tőkemegfelelés (13), kína (13), stressz-teszt (12), genertel (12), fbamsz (12), gépjármű biztosítás (12), uniqa (12), gépjármű (12), hamisítás (11), használtautó (11), hent (11), kárigény (11), usa (11), nyugdíjbiztosítás (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), telematika (11), baleset (11), s&p (10), groupama biztosító (10), k&h biztosító (10), villámkár (10), ngm (10), aviva (10), fintech (10), alkusz (10), axa (10), kiberbűnözők (9), árvíz (9), generali csoport (9), otp bank (9), vig (9), nn (9), ksh (9), egészségügy (9), ingatlan (9), kiberbűnűzés (9), kórház (8), kötvény (8), betörés (8), cig pannónia (8), netriskhu (8), hurrikán (8), mobil (8), moodys (8), verona (8), közvetítő (8), alulbiztosítás (8), bamosz (8), buszbaleset (7), adósság (7), otp (7), erste (7), fitch (7), pwc (7), vihar (7), pénztár (7), gdp (7), akvizíció (7), lakás (7), kaszab attila (7), eset (7), mkb (7), innováció (7), eredmény (7), autóipar (7), ügynök (7), digitalizáció (7), kiberbiztosítás (7), 4life direct (7), unit-linked (6), fagykár (6), fejlesztés (6), allianz hungária (6), munkahely (6), köbe (6), végtörlesztés (6), hitelminősítés (6), hannover re (6), államkötvény (6), insurtech (6), adó (6), megújuló energia (6), kpmg (6), felügyelet (6), görögország (6), közvetítés (6), ey magyarország (6), agrárbiztosítás (6), csőd (5), am best (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), lakáspiac (5), online (5), bróker (5), vienna life (5), big data (5), gdpr (5), munkanélküliség (5), netrisk (5), értékpapírosítás (5), adatvédelem (5), vagyon (5), deloitte (5), union biztosító (5), gender direktíva (5), gfk (5), közlekedés (5), szerződési jog (5), lengyelország (4), profit (4), kárhányad (4), nn biztosító (4), építőipar (4), végtörlesztésl (4), green holiday (4), unicredit (4), tanulmány (4), birság (4), m&a (4), vienna life biztosító (4), elnök (4), lloyds (4), posta (4), államadósság (4), iais (4), mastercard (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), aon benfield (4), századvég (4), éghajlatváltozás (4), lakástakarék (4), válság (4), uniqa biztosító zrt (4), insurance europe (4), startup (4), signal (4), közúti baleset (4), qbe (4), aon (4), vienna insurance group (4), jövedelem (4), iot (4), határidő (4), létszámbővítés (3), befektetési alapok (3), szlovákia (3), cafeteria (3), eredmények (3), kötelező (3), mabisz konferencia (3), kár (3), szolvencia ii (3), nyugdíjpénztár (3), aaa auto (3), alapkezelő (3), zöld kártya (3), black friday (3), ingatlanbiztosítás (3), pénziránytű alapítvány (3), hitelintézeti szemle (3), albérlet (3), fhb (3), lakáhitel (3), trenkwalder (3), erste biztosító (3), mi (3), síbiztosítás (3), oecd (3), k&h biztos jövő index (3), adókedvezmény (3), cig pannónia biztosító (3), integráció (3), betegség (3), atradius (3), blokklánc (3), oktatás (3), lízing (3), jármű (3), biztosítási szektor (3), cp contact (3), mikrobiztosítás (3), k&h bank (3), biztonság (3), uniqa biztosító (3), csok (3), nyaralás (3), nak (3), amerika (3), nfm (3), foglalkoztatottság (3), elektromobilitás (3), viszontbiztosító (3), bankkártya (3), drón (3), magyarország (3), díjfizetés (3), gyógyszer (3), mesterséges intelligencia (3), alulbiztosított (3), limra (3), összeolvadás (3), gilyén ágnes (3), vienna (3), gki (3), földrengés (2), anglia (2), unió (2), airbnb (2), uber (2), thomas hladky (2), Általános egészségbiztosító (2), környezettudatosság (2), járműbiztosítás (2), agrár (2), piac (2), cotar (2), ovb (2), social media (2), blokkchain (2), olasz (2), ügyfélszolgálat (2), fenntarthatóság (2), aegon magyarország (2), n26 (2), muisz (2), infláció (2), atm (2), fhb csoport (2), paypal (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), biztosítótársaság (2), fogyasztóvédelmi index (2), biztosítás és kockázat (2), bdo magyarország (2), 2017 (2), kárbejelentés (2), pénz7 (2), magyar bankszövetség (2), aig (2), portfoliohu konferencia (2), dublin (2), luxemburg (2), kerékpár (2), ajánlás (2), kiberbűnözés (2), vállalkozás (2), blockchain (2), microsoft (2), who (2), biztosítási piac (2), jégkár (2), budapest bank (2), tűzesetek (2), kampány (2), ingatlanpiac (2), bankráció (2), pandurics anett (2), eurostat (2), bdo (2), díjak (2), rekord (2), határidők (2), zsarolóvírus (2), kínai biztosítási szektor (2), dimenzió egyesület (2), veronai buszbaleset (2), dróntörvény (2), deloitte magyarország (2), nav (2), ingatlannethu (2), bnp paribas cardif biztosító (2), mobilfizetés (2), eljárás (2), önvezető autók (2), személyi kölcsön (2), pioneer (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), baker tilly hungária (2), dimenzió biztosító (2), clb (2), értékesítés (2), technológia (2), flottabiztosítás (2), díj (2), világbank (2), bíróság (2), omnibus (2), generali-providencia (2), mezőgazdaság (2), gyorsjelentés (2), accenture (2), bankszektor (2), panaszkezelés (2), ukrajna (2), hr (2), astra (2), jogsértés (2), eub (2), régió (2), egészsébiztosítás (2), leépítés (2), gyorshajtás (2), biztosításközvetítés (2), zurich (2), biztosítási díj (2), fizetés (2), pzu (2), bankbiztosítás (2), olaszország (2), árfolyamgát (2), abi (2), unsar (2), lopás (2), mentőcsomag (2), fejlődő országok (2), bűncselekmény (2), biztosító (2), gazdaság (2), kárérték (2), alapkamat (2), garancia (2), it (2), ausztria (2), internet (2), informatika (2), marketing (2), díjnavigátor (2), németország (2), facebook (2), ferma (2), drágulás (2), thm (2), cyber (2), bizalom (2), kölcsön (2), szabályozás (2)
Rendezvényajánló
FINTECHSHOW 2017
Időpont:
2017.04.11 - 2017.04.11
Helyszín:
Anker't - Budapest, Paulay Ede utca 33.
további információk