Kötelező kampány másképp: a Posta Biztosító verte a piacot

 2012. április 4., szerda 9:33
A A
A tavalyi kötelező biztosítás kampányban a Magyar Posta Biztosító csaknem 125 ezer új szerződést kötött. Ezzel a társaság a végső eredményeket tekintve a kampány élmezőnyében végzett. A siker ismét a postai munkatársak kiváló teljesítményének és az ezt támogató sikeres marketingaktivitásának köszönhető. A GfK egy tavaly decemberi reprezentatív kutása szerint a legnagyobb arányban a Posta Biztosító Gundel Takács Gábor nevével fémjelzett reklámjait idézték fel a válaszadók.

A Magyar Posta és a Posta Biztosító sikeres kampánya a hirdetési aktivitás érzékelésében is jól mérhető: azok körében ugyanis, akik láttak valamilyen biztosítói reklámot a tavalyi kötelező kampány néhány hónapjában, a társaság 26 százalékos spontán említést ért el, a versenytársak hasonló mutatóit jócskán túlszárnyalva.

Általánosságban az egyes biztosítói reklámok iránti szimpátia természetesen erősen összefügg a biztosítók megítélésével. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosító reklámját a válaszadók jelentős része kedveli, míg a nem szimpatizálók aránya alig két százalékos, így a biztosító megítélése összességében nagyon pozitív – mutat rá a GfK piackutató felmérése.

A kutatásból kiderül az is, hogy a decemberben vizsgált reklámspotok közül a Posta Biztosító filmjét ismerték fel legtöbben a reklámfilm rövid, 5-6 másodperces, unbranded bejátszása után is, amely szintén kiemelkedően jó eredmény a piac más szereplőihez képest is. Jól látszik, hogy a társaság reklámfilmje jól márkázott volt, hiszen sokan azonosították helyesen a hirdetőt, amelyet a helyes és a helytelen brand azonosítás különbségéből számolt úgynevezett identifikációs index magas értéke is igazol – derül ki szintén a GfK ATS – Biztosítói reklámhatékonyság felméréséből.

A kötelező biztosítási kampányban a biztosítások díjai mellett egyre fontosabb szempont a szolgáltatás színvonala, mert bár az ügyfelek jó része a legolcsóbb biztosítás megkötésére törekszik, sokaknak ma már számít a társaságok által nyújtott kárrendezési, és egyéb szolgáltatások színvonala is. Éppen ezért nagyon nem mindegy, a biztosítók közül melyiket, és milyen szempontok alapján választja ki az autós. A választási hajlandóság tekintetében a negyedik helyen végzett a Posta Biztosító, a felmérésben megkérdezettek 26 százaléka szerint a társaság a TOP3 választandó biztosítótársaság egyike, 6 százalékuk számára ugyanakkor ez az egyetlen biztosító, amit számításba venne, ha biztosítást kötne.

Általánosságban is emelkedett a Posta Biztosító preferáltsága a szeptemberi, még a kampány elindulását megelőző eredményekhez képest, ami a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett a lakásbiztosítás termékszintű preferenciájának emelkedésében is mérhető.

„A kampány összességében sikeres volt, hiszen a magas ismertség és azonosítás mellett a hirdetett terméket, azaz a Posta Biztosító kötelező biztosítását is sokan felismerték, valamint ez volt a legkedveltebb és a legérthetőbb spot a mért filmek között.” – hangsúlyozta Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője. „Egyértelmű siker a figyelem felkeltése és az erős mobilizáló hatás, miközben a reklámfilm további pozitívumai a válaszadók szerint, hogy szórakoztató, meggyőző, hiteles, informatív és rokonszenvessé teszi a biztosítónkat.” – tette hozzá.

Mindezen eredményeket csak támogatta az az új eszköz, amelyet a Posta Biztosító a magyar biztosítók közül az egyik elsőként kezdett el használni még tavaly az év közepén: ez pedig a közösségi kommunikáció. A Posta Biztosító égisze alatt működő Napi Sorsjegy oldalnak jelenleg már 119 ezer rajongója van, akik közül több ezren éltek a kötelező kampány- kedvezményekkel.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Szóljon hozzá!

Új komment írásához be kell jelentkeznie!
Ha még nem tagunk, regisztráljon!

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (84), öngondoskodás (81), kgfb (66), életbiztosítás (64), nyugdíj (63), katasztrófa (56), viszontbiztosítás (51), gépjármű-biztosítás (48), bank (46), pszáf (44), káresemény (41), hitelezés (38), szolvencia (37), eu (32), nem-életbiztosítás (32), baleseti adó (30), mabisz (29), swiss re (28), generali (27), munich re (27), utasbiztosítás (26), románia (25), lakásbiztosítás (25), reálhozam (23), kockázat (21), hitelminősítő (19), egészségbiztosítás (19), devizahitel (18), viharkár (16), pénzügyi szektor (16), eiopa (15), fogyasztóvédelem (15), nyereség (15), természeti katasztrófa (15), vagyonbiztosítás (15), befektetés (15), magánnyugdíj (14), eb (14), nem-élet biztosítás (14), cea (14), casco (14), csalás (14), ing (14), hitel (13), tőkemegfelelés (13), allianz (13), jelentés (12), biztosítás (12), stressz-teszt (12), klímaváltozás (12), kárigény (11), gépjármű biztosítás (11), villámkár (10), balesetbiztosítás (10), alkusz (10), aviva (10), s&p (10), uniqa (10), árvíz (9), axa (9), konferencia (9), union (9), vig (9), kína (9), felvásárlás (8), gépjármű (8), alulbiztosítás (8), aegon (8), felelősségbiztosítás (8), groupama (8), kötvény (8), usa (7), kkv (7), bamosz (7), hurrikán (7), közvetítő (7), adósság (7), pénztár (7), autó (7), eredmény (7), használtautó (6), fitch (6), erste (6), görögország (6), ügynök (6), munkahely (6), baleset (6), akvizíció (6), államkötvény (6), betörés (6), felügyelet (6), hannover re (6), hitelminősítés (6), megújuló energia (6), cig pannónia (6), közvetítés (6), kórház (6), bírság (6), egészségügy (6), végtörlesztés (6), unit-linked (6), értékpapírosítás (5), adó (5), gender direktíva (5), munkanélküliség (5), bróker (5), innováció (5), am best (5), vagyon (5), moodys (5), szerződési jog (5), birság (4), iais (4), aon benfield (4), k&h (4), fejlesztés (4), válság (4), éghajlatváltozás (4), m&a (4), köbe (4), genertel (4), adatvédelem (4), fbamsz (4), profit (4), agrárbiztosítás (4), signal (4), végtörlesztésl (4), kárhányad (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), gdp (4), limra (3), díjfizetés (3), mikrobiztosítás (3), összeolvadás (3), telematika (3), alulbiztosított (3), oecd (3), online (3), adókedvezmény (3), államadósság (3), qbe (3), integráció (3), szlovákia (3), lengyelország (3), fagykár (3), lloyds (3), lízing (3), közúti baleset (3), mobil (3), foglalkoztatottság (3), pwc (3), létszámbővítés (3), viszontbiztosító (3), zöld kártya (3), ingatlanbiztosítás (3), gyógyszer (3), cyber (2), biztosítási díj (2), világbank (2), omnibus (2), nyugdíjpénztár (2), elnök (2), abi (2), díjnavigátor (2), technológia (2), kölcsön (2), garancia (2), egészsébiztosítás (2), drágulás (2), marketing (2), ausztria (2), díj (2), leépítés (2), befektetési alapok (2), árfolyamgát (2), nyugdíjbiztosítás (2), gyorsjelentés (2), flottabiztosítás (2), bíróság (2), generali-providencia (2), németország (2), mentőcsomag (2), lopás (2), betegség (2), posta (2), netrisk (2), unsar (2), kpmg (2), jogsértés (2), ferma (2), bankbiztosítás (2), panaszkezelés (2), biztosításközvetítés (2), nyaralás (2), it (2), informatika (2), thm (2), jövedelem (2)
Rendezvényajánló
Biztosítási szakmai konzultáció
Időpont:
2014.04.15 - 2014.04.15
Helyszín:
Magyar Nemzeti Bank 1013 Budapest, Krisztina krt. 39., földszinti konferenciaterem
további információk