Közel hatvanezren kerestél fel eddig a MABISZ ügyfélszolgálatát

 2013. július 22., hétfő 10:22
A A
Csaknem három éve indította el ügyfélszolgálati tevékenységét a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ), ezalatt az ügyfelek több mint 58 ezer esetben keresték fel problémáikkal a szövetséget. A megkeresések túlnyomó része telefonos, de sokan teszik fel kérdéseiket, mondják el észrevételeiket írásban is. A legtöbb esetben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) a téma.

A MABISZ 2010. szeptember 1-je óta működő ügyfélszolgálatának legfrissebb statisztikái szerint az ügyfelek eddig 58 700 esetben keresték fel a szövetséget biztosítási jellegű kérdéseikkel. Az idei év első felében 11 455 megkeresést regisztráltak a munkatársak, ami mintegy 10 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az ügyfelek 82 százalékban telefonon érdeklődnek, de sokan – mintegy 12 %-uk - választja az írásos, elsősorban e-mail üzeneten keresztüli kommunikációt. A személyes információkérések aránya mindössze 6 százalékos.

„A megkereséseknek 70 százaléka nem a MABISZ közvetlen tevékenységéhez kapcsolódik. Az ügyfelek leggyakrabban konkrét biztosítási termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos felvilágosítást, tanácsot kérnek, illetve problémáikkal is megkeresik a szervezetet – összegezte az elmúlt két és fél év tapasztalatait Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára. - Mindez azt igazolja, hogy a MABISZ ügyfélszolgálatát a lakosság a biztosítási piac egészére vonatkozóan is megbízható, hiteles információforrásnak tekinti.”

A megkeresések tárgya a legtöbb esetben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás. A nyár eleji árvízi helyzet időszakában ugyanakkor jelentősen megugrott az árvízi kármegelőzéssel, illetve a biztosítási feltételekkel, lehetőségekkel kapcsolatos megkeresések száma. A kgfb mellett a két további leggyakoribb téma a casco és a lakásbiztosítás volt: ez utóbbi esetében legtöbben a társasház meglévő biztosítása melletti saját, egyéni kiegészítő lehetőségekkel kapcsolatban érdeklődtek.

A statisztikák szerint nyolc megkeresésből egy vonatkozott adott biztosító társasággal kapcsolatos kérdésre. Ilyenkor főként a kárrendezés ügymenetével kapcsolatos problémáikra kerestek megoldást az ügyfelek, illetve a megszűnt kgfb-szerződéseik miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal kapcsolatban érdeklődtek.

„A MABISZ kiemelt feladatának tekinti az ügyféltájékoztatást és az edukációt. Nemzetgazdasági szinten is nagy jelentőségű, hogy a lakosság minél teljesebb mértékben tisztában legyen a biztosítás intézményének jelentőségével a társadalmi regeneráció, az egyén szintjén pedig a szélesebb értelemben vett öngondoskodást illetően” – jelentette ki a MABISZ főtitkára.

A Magyar Biztosítók Szövetsége közel három éve azzal a céllal hozta létre az ügyfélszolgálatot, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, emellett minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz tudjanak jutni saját biztosítási szerződésükkel kapcsolatban is. A törekvés szervesen illeszkedik ahhoz a fogyasztóvédelmi irányvonalhoz, amelynek szellemében a szövetség létrehozta a befektetési jellegű – unit-linked - életbiztosítások költségeit bemutató Teljes Költség Mutatót (TKM), a kötelező gépjármű-felelősségbiztosíási díjak valóban hiteles összehasonlítását megvalósító MABISZ Díjnavigátort, és legutóbb a Lakásbiztosítási Standard Termékvázlatot.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (97), díjbevétel (96), kgfb (94), megtakarítás (93), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (75), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (60), bank (59), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (47), eu (44), pszáf (44), szolvencia (43), ingatlancom (43), biztosítás (42), káresemény (41), elemzés (41), hitelezés (38), utasbiztosítás (38), bírság (33), nem-életbiztosítás (32), felmérés (32), swiss re (31), lakásár (30), kutatás (30), baleseti adó (30), románia (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), casco (24), egészségbiztosítás (24), reálhozam (23), hitel (22), brexit (22), felelősségbiztosítás (21), klímaváltozás (21), hitelminősítő (19), devizahitel (18), roland berger (18), union (18), befektetés (18), allianz (18), eiopa (18), lakáshitel (17), k&h (17), csalás (17), vagyonbiztosítás (17), groupama (17), konferencia (16), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), ksh (16), magánnyugdíj (16), pénzügyi szektor (16), autó (15), balesetbiztosítás (15), kína (15), ingatlan (15), nyereség (15), jelentés (14), aegon (14), eb (14), ing (14), nem-élet biztosítás (14), cea (14), kkv (14), cig pannonia (14), felvásárlás (14), nyugdíjbiztosítás (13), fbamsz (13), ngm (13), tőkemegfelelés (13), k&h biztosító (12), baleset (12), használtautó (12), gépjármű biztosítás (12), genertel (12), telematika (12), stressz-teszt (12), uniqa (12), gépjármű (12), fintech (11), hent (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hamisítás (11), kárigény (11), usa (11), axa (11), nn (10), aviva (10), s&p (10), egészségügy (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), villámkár (10), otp bank (9), cig pannónia (9), kiberbűnözők (9), generali csoport (9), kiberbűnűzés (9), árvíz (9), vig (9), gdp (8), betörés (8), kötvény (8), mobil (8), alulbiztosítás (8), netriskhu (8), hurrikán (8), bamosz (8), pénztár (8), kórház (8), közvetítő (8), autóipar (8), verona (8), moodys (8), mkb (7), lakás (7), digitalizáció (7), insurtech (7), kpmg (7), eset (7), adó (7), kaszab attila (7), buszbaleset (7), pwc (7), deloitte (7), innováció (7), ey magyarország (7), fitch (7), erste (7), vihar (7), adósság (7), akvizíció (7), ügynök (7), 4life direct (7), építőipar (7), otp (7), eredmény (7), kiberbiztosítás (7), munkahely (6), union biztosító (6), fagykár (6), unicredit (6), agrárbiztosítás (6), görögország (6), fejlesztés (6), végtörlesztés (6), hannover re (6), hitelminősítés (6), allianz hungária (6), köbe (6), felügyelet (6), ingatlanpiac (6), tanulmány (6), unit-linked (6), nav (6), megújuló energia (6), netrisk (6), államkötvény (6), közvetítés (6), vienna life (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), munkanélküliség (5), csőd (5), biztosítási szektor (5), eurostat (5), gender direktíva (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), lakáspiac (5), vagyon (5), online (5), lengyelország (5), gdpr (5), am best (5), big data (5), közlekedés (5), bróker (5), jövedelem (5), adatvédelem (5), gfk (5), államadósság (4), vienna life biztosító (4), bdo (4), birság (4), elnök (4), bankkártya (4), vienna insurance group (4), profit (4), signal (4), qbe (4), határidő (4), közúti baleset (4), iot (4), lakástakarék (4), uniqa biztosító zrt (4), posta (4), adókedvezmény (4), startup (4), mezőgazdaság (4), századvég (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), biztosítási piac (4), insurance europe (4), aon (4), albérlet (4), végtörlesztésl (4), kárhányad (4), mastercard (4), lloyds (4), green holiday (4), iais (4), infláció (4), aon benfield (4), nyugdíjpénztár (4), m&a (4), csok (4), összeolvadás (4), éghajlatváltozás (4), betegség (4), nn biztosító (4), gki (4), válság (4), világbank (4), síbiztosítás (4), szolvencia ii (3), zöld kártya (3), elektromobilitás (3), nfm (3), ingatlanbiztosítás (3), cp contact (3), szlovákia (3), biztosító (3), aaa auto (3), előrejelzés (3), black friday (3), drón (3), alapkezelő (3), pénziránytű alapítvány (3), intrum justitia (3), uniqa biztosító (3), turizmus (3), foglalkoztatottság (3), alulbiztosított (3), erste biztosító (3), nyaralás (3), idd (3), jármű (3), kötelező (3), k&h biztos jövő index (3), cig pannónia biztosító (3), magyarország (3), oecd (3), internet (3), mi (3), mikrobiztosítás (3), blokklánc (3), elektromos autó (3), trenkwalder (3), oktatás (3), lakáhitel (3), lízing (3), önvezető autó (3), gilyén ágnes (3), gazdasági növekedés (3), integráció (3), atradius (3), díjfizetés (3), befektetési alapok (3), limra (3), hitelintézeti szemle (3), tállai andrás (3), leépítés (3), cafeteria (3), biztonság (3), vienna (3), létszámbővítés (3), kár (3), fhb (3), amerika (3), pandurics anett (3), szabályozás (3), k&h bank (3), nak (3), mabisz konferencia (3), viszontbiztosító (3), gyógyszer (3), mesterséges intelligencia (3), eredmények (3), clb (2), földrengés (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), Általános egészségbiztosító (2), aegon magyarország (2), ügyfélszolgálat (2), social media (2), román (2), kampány (2), windisch lászló (2), thomas hladky (2), cotar (2), rekord (2), díjak (2), dimenzió biztosító (2), dimenzió (2), anglia (2), terrorfenyegetettség (2), határidők (2), ingatlannethu (2), korrupció (2), paypal (2), orfk (2), atm (2), fhb csoport (2), who (2), németh dávid (2), telenor (2), kárbejelentés (2), muisz (2), deloitte magyarország (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), piac (2), theresa may (2), bdo magyarország (2), fogyasztóvédelmi index (2), kiberbűnözés (2), pénz7 (2), psd2 (2), vállalkozás (2), dublin (2), microsoft (2), készpénz (2), portfoliohu konferencia (2), aig (2), luxemburg (2), kerékpár (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), magyar bankszövetség (2), versenytörvény (2), ajánlás (2), mobilfizetés (2), blockchain (2), biztosítótársaság (2), személyi kölcsön (2), baker tilly hungária (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), pioneer (2), pályázat (2), eljárás (2), gvh (2), kínai biztosítási szektor (2), zsarolóvírus (2), önvezető autók (2), bankráció (2), kiskereskedelem (2), cig (2), okostelefon (2), ovb (2), juttatás (2), n26 (2), automatizáció (2), veronai buszbaleset (2), ey (2), tűzkár (2), biztosítás és kockázat (2), datahouse (2), 2017 (2), duna house (2), adóbevallás (2), cib (2), munkaerő (2), dróntörvény (2), bnp paribas cardif biztosító (2), budapest bank (2), jégkár (2), dimenzió egyesület (2), tűzesetek (2), agrár (2), garancia (2), marketing (2), kölcsön (2), hozam (2), ferma (2), panaszkezelés (2), thm (2), technológia (2), biztosítási díj (2), élelmiszer (2), árfolyamgát (2), drágulás (2), terror (2), zurich (2), ausztria (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), eub (2), fejlődő országok (2), cafetéria (2), értékesítés (2), kárérték (2), accenture (2), hr (2), bűncselekmény (2), olaszország (2), bankbiztosítás (2), gyorshajtás (2), egészségpénztár (2), facebook (2), ukrajna (2), fizetés (2), astra (2), lopás (2), időjárás (2), alapkamat (2), szÉp-kártya (2), unsar (2), állampapír (2), régió (2), egészsébiztosítás (2), díj (2), omnibus (2), részvény (2), táppénz (2), gazdaság (2), bizalom (2), ingatlanár (2), pzu (2), interjú (2), informatika (2), cyber (2), abi (2), bankszektor (2), gyorsjelentés (2), it (2), mentőcsomag (2), európa (2), lakásépítés (2), jogsértés (2), biztosításközvetítés (2), németország (2), bíróság (2), növekedés (2), díjnavigátor (2), európai bizottság (2), unió (2), airbnb (2), uber (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), blokkchain (2), kid (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk