Az FMCG-cégek lemaradnak a digitális versenyben - sürgős változásra van szükség

 2017. július 13., csütörtök 11:00
A A
Több mint száz cégvezető körében végzett felmérést a Roland Berger, hogy megtudja, milyen mértékű a digitalizáció az FMCG-cégeknél marketing és értékesítési területen. Az eredmény lesújtó: a fogyasztási cikkeket termelő és forgalmazó vállalatok messze nem aknázzák ki még mindig a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket.

Ebben a gyorsan digitalizálódó világban a fogyasztási cikk iparág továbbra sem aknázza ki megfelelő mértékben az új technológiák adta lehetőségeket. Számos vállalatnál nagy szakadék van a marketing és értékesítési divíziók tervei és az elért eredmények között. A Roland Berger legújabb, Lovagoljuk meg a hullámukat a fogyasztási cikkek piacán című tanulmánya 100 döntéshozót kérdezett a vállalatuknál működő marketingről és értékesítésről. 83% gondolja úgy, hogy marketing- és értékesítési stratégiája nem elég jó ahhoz, hogy legyőzze közvetlen versenytársait.

„Az iparág komoly lemaradásban van a digitalizáció és a kiskereskedelem növekvő konszolidációja területén.” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. „A szektor szereplőinek fogyasztó-központúbbá kell tenniük marketing és értékesítési tevékenységüket, ezen múlik majd számos vállalkozás jövője.”

A tisztázatlan felelősségi körök csökkentik a teljesítményt
A Roland Berger szakértői a vállalatok eredményeit négy területen vizsgálták: a szervezeti működés, a stratégia szintje, valamint a digitalizáció és a teljesítmény területeken. A kapott eredmények mind a négy területen elmaradást mutattak, a vállalatok átlagosan 59 pontot értek el a maximum 100 pontból. A szervezeti működés területén van a legjobb kilátás a javulásra, a legszembetűnőbb hiányosság pedig a felelősségi körök tisztázatlansága volt.

A digitalizáció területén a fogyasztói adatok gyűjtésében és használatában vannak hiányosságok: a marketing döntéshozók mindössze 16%-a, míg az értékesítési terület döntéshozóinak 8%-a tekinti magát felelősnek az adatvezérelt üzleti modell kifejlesztéséért és működtetéséért. “Ez aggasztó, már csak abból a szempontból is, hogy a digitális üzleti modellek világában élünk” – mondta Schannen Frigyes. “Ha a vállalkozások nem tudják megszerezni a szükséges fogyasztói információkat vagy nincsenek abban a pozícióban, hogy szisztematikusan elemezzék az adatokat és adaptív stratégiákat dolgozzanak ki, akkor az esélyük a piaci sikerre a nullához fog közelíteni.”

Az FMCG vállalatoknak átalakulásra van szükségük
A tanulmány komoly hiányosságokat tárt fel a stratégiai oldalon is. Ezt tükrözi, hogy a marketing és értékesítési döntéshozók kevesebb mint fele elégedett saját stratégiájával, de - ami még drámaibb - még kevesebben elégedettek saját cégükkel versenytársi összehasonlításban. A megkérdezettek 83%-a szerint a versenytársuk jobb marketing- és értékesítési stratégiával rendelkezik, mint ők; a megkérdezettek kicsivel több mint a fele pedig úgy véli, hogy vállalata nem fogja elérni a kitűzött értékesítési célokat az adott évben. A teljesítmény területén az egyik legfőbb hiányosság az, hogy a cégek negyede nem tudja mérni az értékesítési és marketing tevékenység ROI mutatóját és a válaszadók 70%-a gondolja úgy, hogy marketing és sales költségvetésüknek sokkal gyengébb eredménye van, mint a versenytársaik esetében.

A vállalatoknak a sikerhez a szervezeti hiányosságokat is le kell küzdeni. A válaszadók egyharmada vélte úgy, hogy marketing és sales szervezetének újjászervezésre van szüksége az elkövetkezendő években. Komoly probléma azon munkaerő hiánya is, akik képesek lennének megbirkózni a marketing és értékesítési folyamatok automatizálásával.

„Az FMCG-gyártók kevesebb mint 10%-a rendelkezik Digital Chief Officerrel vagyis olyan valakivel, akinek a feladata lenne a digitális üzleti modell fejlesztése” – foglalta össze Schannen. „Pedig a digitalizáció hatalmas lehetőséget kínál az FMCG vállalatok számára, hogy közelebb kerüljenek vásárlóikhoz. Emellett ez az üzleti modell fontos információkkal tudna szolgálni számukra, hogy a megfelelő újításokat és stratégiát dolgozzák ki.”

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Ezt kell tudnia, ha családi házban gondolkodik

Bár a lakóingatlanok piaca élénk, ez nem jelenti azt, hogy minden ingatlant könnyedén...
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (97), díjbevétel (96), kgfb (94), megtakarítás (93), öngondoskodás (89), nyugdíj (82), életbiztosítás (75), mabisz (75), fogyasztóvédelem (60), katasztrófa (60), bank (59), viszontbiztosítás (52), lakásbiztosítás (49), gépjármű-biztosítás (48), generali (47), eu (44), pszáf (44), szolvencia (43), ingatlancom (43), biztosítás (42), káresemény (41), elemzés (41), hitelezés (38), utasbiztosítás (38), bírság (33), nem-életbiztosítás (32), felmérés (32), swiss re (31), lakásár (30), kutatás (30), baleseti adó (30), románia (29), munich re (28), viharkár (27), kockázat (26), bankraciohu (25), casco (24), egészségbiztosítás (24), reálhozam (23), hitel (22), brexit (22), felelősségbiztosítás (21), klímaváltozás (21), hitelminősítő (19), devizahitel (18), roland berger (18), union (18), befektetés (18), allianz (18), eiopa (18), lakáshitel (17), k&h (17), csalás (17), vagyonbiztosítás (17), groupama (17), konferencia (16), természeti katasztrófa (16), kiberbiztonság (16), ksh (16), magánnyugdíj (16), pénzügyi szektor (16), autó (15), balesetbiztosítás (15), kína (15), ingatlan (15), nyereség (15), jelentés (14), aegon (14), eb (14), ing (14), nem-élet biztosítás (14), cea (14), kkv (14), cig pannonia (14), felvásárlás (14), nyugdíjbiztosítás (13), fbamsz (13), ngm (13), tőkemegfelelés (13), k&h biztosító (12), baleset (12), használtautó (12), gépjármű biztosítás (12), genertel (12), telematika (12), stressz-teszt (12), uniqa (12), gépjármű (12), fintech (11), hent (11), hamisítás elleni nemzeti testület (11), hamisítás (11), kárigény (11), usa (11), axa (11), nn (10), aviva (10), s&p (10), egészségügy (10), alkusz (10), groupama biztosító (10), villámkár (10), otp bank (9), cig pannónia (9), kiberbűnözők (9), generali csoport (9), kiberbűnűzés (9), árvíz (9), vig (9), gdp (8), betörés (8), kötvény (8), mobil (8), alulbiztosítás (8), netriskhu (8), hurrikán (8), bamosz (8), pénztár (8), kórház (8), közvetítő (8), autóipar (8), verona (8), moodys (8), mkb (7), lakás (7), digitalizáció (7), insurtech (7), kpmg (7), eset (7), adó (7), kaszab attila (7), buszbaleset (7), pwc (7), deloitte (7), innováció (7), ey magyarország (7), fitch (7), erste (7), vihar (7), adósság (7), akvizíció (7), ügynök (7), 4life direct (7), építőipar (7), otp (7), eredmény (7), kiberbiztosítás (7), munkahely (6), union biztosító (6), fagykár (6), unicredit (6), agrárbiztosítás (6), görögország (6), fejlesztés (6), végtörlesztés (6), hannover re (6), hitelminősítés (6), allianz hungária (6), köbe (6), felügyelet (6), ingatlanpiac (6), tanulmány (6), unit-linked (6), nav (6), megújuló energia (6), netrisk (6), államkötvény (6), közvetítés (6), vienna life (5), nemzeti agrárgazdasági kamara (5), munkanélküliség (5), csőd (5), biztosítási szektor (5), eurostat (5), gender direktíva (5), értékpapírosítás (5), szerződési jog (5), lakáspiac (5), vagyon (5), online (5), lengyelország (5), gdpr (5), am best (5), big data (5), közlekedés (5), bróker (5), jövedelem (5), adatvédelem (5), gfk (5), államadósság (4), vienna life biztosító (4), bdo (4), birság (4), elnök (4), bankkártya (4), vienna insurance group (4), profit (4), signal (4), qbe (4), határidő (4), közúti baleset (4), iot (4), lakástakarék (4), uniqa biztosító zrt (4), posta (4), adókedvezmény (4), startup (4), mezőgazdaság (4), századvég (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), biztosítási piac (4), insurance europe (4), aon (4), albérlet (4), végtörlesztésl (4), kárhányad (4), mastercard (4), lloyds (4), green holiday (4), iais (4), infláció (4), aon benfield (4), nyugdíjpénztár (4), m&a (4), csok (4), összeolvadás (4), éghajlatváltozás (4), betegség (4), nn biztosító (4), gki (4), válság (4), világbank (4), síbiztosítás (4), szolvencia ii (3), zöld kártya (3), elektromobilitás (3), nfm (3), ingatlanbiztosítás (3), cp contact (3), szlovákia (3), biztosító (3), aaa auto (3), előrejelzés (3), black friday (3), drón (3), alapkezelő (3), pénziránytű alapítvány (3), intrum justitia (3), uniqa biztosító (3), turizmus (3), foglalkoztatottság (3), alulbiztosított (3), erste biztosító (3), nyaralás (3), idd (3), jármű (3), kötelező (3), k&h biztos jövő index (3), cig pannónia biztosító (3), magyarország (3), oecd (3), internet (3), mi (3), mikrobiztosítás (3), blokklánc (3), elektromos autó (3), trenkwalder (3), oktatás (3), lakáhitel (3), lízing (3), önvezető autó (3), gilyén ágnes (3), gazdasági növekedés (3), integráció (3), atradius (3), díjfizetés (3), befektetési alapok (3), limra (3), hitelintézeti szemle (3), tállai andrás (3), leépítés (3), cafeteria (3), biztonság (3), vienna (3), létszámbővítés (3), kár (3), fhb (3), amerika (3), pandurics anett (3), szabályozás (3), k&h bank (3), nak (3), mabisz konferencia (3), viszontbiztosító (3), gyógyszer (3), mesterséges intelligencia (3), eredmények (3), clb (2), földrengés (2), fenntarthatóság (2), környezettudatosság (2), Általános egészségbiztosító (2), aegon magyarország (2), ügyfélszolgálat (2), social media (2), román (2), kampány (2), windisch lászló (2), thomas hladky (2), cotar (2), rekord (2), díjak (2), dimenzió biztosító (2), dimenzió (2), anglia (2), terrorfenyegetettség (2), határidők (2), ingatlannethu (2), korrupció (2), paypal (2), orfk (2), atm (2), fhb csoport (2), who (2), németh dávid (2), telenor (2), kárbejelentés (2), muisz (2), deloitte magyarország (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), piac (2), theresa may (2), bdo magyarország (2), fogyasztóvédelmi index (2), kiberbűnözés (2), pénz7 (2), psd2 (2), vállalkozás (2), dublin (2), microsoft (2), készpénz (2), portfoliohu konferencia (2), aig (2), luxemburg (2), kerékpár (2), nemzetgazdasági minisztérium (2), magyar bankszövetség (2), versenytörvény (2), ajánlás (2), mobilfizetés (2), blockchain (2), biztosítótársaság (2), személyi kölcsön (2), baker tilly hungária (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), pioneer (2), pályázat (2), eljárás (2), gvh (2), kínai biztosítási szektor (2), zsarolóvírus (2), önvezető autók (2), bankráció (2), kiskereskedelem (2), cig (2), okostelefon (2), ovb (2), juttatás (2), n26 (2), automatizáció (2), veronai buszbaleset (2), ey (2), tűzkár (2), biztosítás és kockázat (2), datahouse (2), 2017 (2), duna house (2), adóbevallás (2), cib (2), munkaerő (2), dróntörvény (2), bnp paribas cardif biztosító (2), budapest bank (2), jégkár (2), dimenzió egyesület (2), tűzesetek (2), agrár (2), garancia (2), marketing (2), kölcsön (2), hozam (2), ferma (2), panaszkezelés (2), thm (2), technológia (2), biztosítási díj (2), élelmiszer (2), árfolyamgát (2), drágulás (2), terror (2), zurich (2), ausztria (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), eub (2), fejlődő országok (2), cafetéria (2), értékesítés (2), kárérték (2), accenture (2), hr (2), bűncselekmény (2), olaszország (2), bankbiztosítás (2), gyorshajtás (2), egészségpénztár (2), facebook (2), ukrajna (2), fizetés (2), astra (2), lopás (2), időjárás (2), alapkamat (2), szÉp-kártya (2), unsar (2), állampapír (2), régió (2), egészsébiztosítás (2), díj (2), omnibus (2), részvény (2), táppénz (2), gazdaság (2), bizalom (2), ingatlanár (2), pzu (2), interjú (2), informatika (2), cyber (2), abi (2), bankszektor (2), gyorsjelentés (2), it (2), mentőcsomag (2), európa (2), lakásépítés (2), jogsértés (2), biztosításközvetítés (2), németország (2), bíróság (2), növekedés (2), díjnavigátor (2), európai bizottság (2), unió (2), airbnb (2), uber (2), járműbiztosítás (2), olasz (2), blokkchain (2), kid (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk