1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Gilyén Ágnes •  2018. február 27., kedd 14:00
A A
A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat - írja a GKI tanulmánya.

 A bővülés mértéke jelzi, hogy az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik, ugyanakkor a korábbi években tapasztalt, évről-évre gyorsuló növekedési ütem megtorpanni látszik, immár második éve 18% körül alakul. Mindez azt jelenti, hogy az egyes boltok és termékkategóriák szintjén korábban is tapasztalt növekedési plafon 2017-ben már az egész online kiskereskedelemben érezteti hatását.

Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is „csak” hozzávetőleg 6%-kal bővült, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes értékesítésből.

A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik. Az akcióban részt vevő boltok magas aránya (62%) és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketing verseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, mely egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte. Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúl már régóta birtokolt helyét: kereskedelmi szempontból nálunk is ez a nap jelenti a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét.

Jól jelzi a Black Friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde – közel nettó 27 milliárd forint – ezen az egy napon realizálódott. Miközben az egész éves, összesített online kiskereskedelmi forgalom 35%-át adta az utolsó negyedév. 2017-ben a Black Friday akciós napot a legtöbb (e-)kereskedő november 24-én tartotta.

Azonban az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt, ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak voltak képesek igazán érvényesülni. Ők tudták a lehető legnagyobb akciós választékot, megfelelő raktárkészlettel és látványos – TV-re, rádióra és óriásplakátokra is támaszkodó – marketingkampánnyal párosítani. Ez az aránytalan piaci környezet azt eredményezte, hogy a kisebb szereplők a fekete péntekre már inkább kényszerként tekintenek, mintsem valós, forgalom növelő eszközként. Esetükben a korábbi évekre jellemző piacszerzés után a 2017-es Black Friday már sokkal inkább a piacvesztés minimalizálásáról szólt, vagyis az év közben szerzett vásárlói bázist igyekeztek ezen a napon is „helyben tartani” és az ő igényeiket (választék, készlet, árazás és kiszállítás terén) a lehető legjobban kiszolgálni. A nagyok árnyékában és a „reklámzajban” tehát eltűntek a kisebb e-kereskedők, amit az is jól mutat, hogy összeségében a boltok alig 28%-a számára hozott az előzetesen vártnál jobb eredményt ez a nap, miközben 30% esetében kifejezetten alulteljesített a korábbi évek alapján kialakított várakozásokhoz képest.

Már 3 millió aktív online vásárló van az országban, a trendek szintjén már látható folyamat a 2018-as évben is jellemezni fogja a piacot, azaz a fejlődést a vásárlási intenzitás határozza majd igazán meg.

A Black Friday megmutatta az online áruházak számára, hogy a kommunikációval erősen megtámogatott akciós napok akár jelentős mértékben is képesek változtatni a piaci viszonyokon. Ennek hatására a 2017-es évet egyértelműen a nagy szereplők egymást érő, egymásra licitáló, különböző fantázianevek mögé rejtett nagymértékű leárazásai határozták meg. Bár a második félévben ennek némileg csökkent az intenzitása, az egész évre jellemző folyamat komoly hatással bírt az online kiskereskedelem szereplőire: egyrészt tovább növelte az ilyen akciók szervezésére képes nagyok méretét, másrészt pont az akciók finanszírozásához szükséges tőkével nem rendelkező kisebbek számára okoz egyre nagyobb versenyhátrányt. 

A legrosszabbul a közepes méretű szereplők jártak, akik képesek ugyan felvenni a versenyt megfelelő termékpalettával és folyamatos akciókkal, viszont ezt csak a profitrátájuk nagyobb mértékű beáldozásával tudják elérni. Az erős árverseny 2018-ban is az online szektor jellemzője marad, hiszen a tavalyi év is bebizonyította, hogy ezzel lehet a legnagyobb mértékben piacot szerezni és egyben növelni az online vásárlási gyakoriságot. Ez utóbbi pedig a legfontosabb kulcs a növekedéshez.

Ugyanakkor az online vásárlás a kisebb, befektetői háttérrel nem rendelkező kereskedőknek se reménytelen terep. A webnek köszönhetően a rétegtermékek kereslete és kínálata is virágzik. Az új belépők és szerényebb háttérrel rendelkező kereskedők számára az egyik legkézenfekvőbb növekedési lehetőség a szakosodásban, specializálódásban rejlik. A háttértudást és szakértelmet igénylő kategóriák – mint a szaniter, bútor, építőanyag, autó-motor, sportszer vagy akár a kreatív hobbi – esetén az áruház-választás során az online vásárlók is keresik a többlet információkat, így ezeknél a termékeknél sokszor nem elég csak listázni a kínálatot. Gyors és látványos forgalombővülést lehet elérni a tartalommarketing megfelelő használatával. Ráadásul a tesztek, termékbemutatók, blogok, videók jóval elérhetőbb eszközök, mint a TV reklámok vagy óriásplakátok.

Bár az erős árverseny következtében egyre jobban nyílik az olló a kicsik és nagyok között, pozitív hatása is van az online szereplőkre, hiszen a folyamatos „veszélyként” megjelenő, más országban már komoly háttérrel bíró külföldi kereskedők magyarországi megjelenése így sokkal nagyobb belépési korlátokhoz van kötve. Ezek ellenére a tavalyi évben is volt olyan meghatározó külföldi kereskedő, aki belépett a magyar piacra, aki akár a piaci erőviszonyok formálására is képes lehet a következő években.

Bár alapjaiban véve a marketing és az árverseny határozza meg legnagyobb mértékben a piacot, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a vásárlói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek.

A folyamatos leértékelések hatására az ár már nem mint választási preferencia jelenik meg a vásárlók részéről, sokkal inkább, mint alapvető elvárás. Mivel a lehetséges online vásárlási helyszínek első körös szűrőjén már csak azok az áruházak jutnak át, akik kedvező ajánlattal érik el a fogyasztókat, a tényleges választási szempontokat egyre inkább a szolgáltatási minőség, a szervezettség és a kapcsolt szolgáltatások (fizetési lehetőségek, átvételi lehetőségek, raktárkészlet stb.) fogják meghatározni.

Egyre erősebben jelenik meg a személyes átvételi lehetőség iránti igény is a fogyasztói preferenciák között. Ezt bizonyítja az is, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a ilyen kereskedésekben realizálódik.
Ezt a trendet a tisztán online kereskedő áruházak is kezdik felismerni, így egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot. Az offline jelenlét egyébként már nem feltétlenül a teljes értékű kereskedelmi egység üzemeltetését jelenti, egyre gyakoribb példa hazánkban saját átadópont (angol nevén pickup point) üzemeltetése is. Ezeknek az üzleteknek az a sajátossága, hogy nem rendelkeznek saját árukészlettel, csupán a webre érkező rendelések kiszolgálásával foglalkoznak. Előnye ennek a modellnek, hogy nem igényel nagy üzlethelységet és az átvételi folyamat is nagyon gyors. Ugyanakkor – bármennyire is csábító az ilyen egységek megjelenése, kirakata – az utcáról betérő vásárlót nem, vagy csak korlátozott módon képesek kiszolgálni. Emellett, az átadópontokban nem mindig biztosított a szakképzett eladói háttér sem.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés
Ezt már olvasta?

Egyre gyakrabban foglalunk szállást a neten keresztül

2017-ben 30 százalékkal nőtt a Szallas.hu árbevétele, a külföldről származó bevételek...
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
mnb (147), megtakarítás (110), kgfb (105), öngondoskodás (102), nyugdíj (100), díjbevétel (99), életbiztosítás (80), mabisz (78), bank (72), fogyasztóvédelem (67), eu (65), ksh (61), katasztrófa (60), felmérés (58), generali (55), lakásbiztosítás (53), kutatás (53), viszontbiztosítás (53), gépjármű-biztosítás (48), biztosítás (47), ingatlancom (46), elemzés (46), utasbiztosítás (45), káresemény (44), pszáf (44), szolvencia (43), hitelezés (41), bírság (39), lakáshitel (37), lakásár (37), nem-életbiztosítás (34), casco (32), ingatlan (32), swiss re (31), növekedés (31), románia (31), eurostat (31), baleseti adó (30), építőipar (30), gdp (30), munich re (29), kockázat (29), hitel (29), viharkár (28), egészségbiztosítás (28), k&h (28), felelősségbiztosítás (28), nyereség (26), klímaváltozás (26), allianz (25), lakásépítés (25), bankraciohu (25), egészségügy (24), befektetés (24), brexit (23), reálhozam (23), turizmus (23), hitelminősítő (21), ngm (21), union (21), groupama (21), konferencia (20), természeti katasztrófa (20), fintech (20), aegon (20), digitalizáció (20), nyugdíjbiztosítás (19), kiberbiztonság (19), munkanélküliség (19), infláció (19), kína (19), eiopa (18), devizahitel (18), baleset (18), kkv (18), roland berger (18), csalás (18), vagyonbiztosítás (17), lakáspiac (17), magánnyugdíj (16), ingatlanpiac (16), felvásárlás (16), pénzügyi szektor (16), balesetbiztosítás (16), uniqa (16), autó (16), profit (15), ing (15), innováció (14), gki (14), lakás (14), cea (14), eb (14), bankkártya (14), jelentés (14), nem-élet biztosítás (14), vig (14), fbamsz (14), cig pannonia (14), gazdasági növekedés (13), négyzetméterár (13), tőkemegfelelés (13), gépjármű (13), genertel (13), használtautó (13), usa (13), gépjármű biztosítás (12), telematika (12), axa (12), insurtech (12), nn (12), stressz-teszt (12), k&h biztosító (12), hamisítás elleni nemzeti testület (11), kárigény (11), árvíz (11), union biztosító (11), cig pannónia (11), önvezető autó (11), hamisítás (11), jövedelem (11), groupama biztosító (11), euroövezet (11), tanulmány (11), hitelfelvétel (11), előrejelzés (11), csok (11), hent (11), alkusz (11), s&p (10), villámkár (10), deloitte (10), generali csoport (10), fogyasztás (10), aviva (10), nav (10), moodys (10), startup (10), idegenforgalom (10), hurrikán (10), netriskhu (10), online (9), lakástakarék (9), bamosz (9), oecd (9), adó (9), albérlet (9), új lakás (9), kiberbűnűzés (9), kiberbűnözők (9), prognózis (9), otp bank (9), otp (9), nyugdíjpénztár (9), mkb (8), kórház (8), magyarország (8), betörés (8), verona (8), fizetés (8), fejlesztés (8), állami támogatás (8), munkaerőpiac (8), munkaerőhiány (8), adósság (8), ingatlanár (8), kötvény (8), közvetítő (8), autóipar (8), eredmény (8), kiskereskedelem (8), mobil (8), netrisk (8), kötelező (8), készpénz (8), biztosítási piac (8), erste (8), budapest (8), pénztár (8), kár (8), határidő (8), alulbiztosítás (8), ügynök (8), pwc (8), eset (7), cig (7), államadósság (7), közlekedés (7), vihar (7), kaszab attila (7), ey magyarország (7), akvizíció (7), 4life direct (7), vagyon (7), vienna life (7), családi ház (7), idd (7), buszbaleset (7), internet (7), fitch (7), lengyelország (7), gdpr (7), elektromos autó (7), személyi kölcsön (7), használt lakás (7), áremelkedés (7), mezőgazdasági biztosítás (7), államkötvény (7), statisztika (7), kiberbiztosítás (7), kpmg (7), export (7), lakossági megtakarítás (7), bróker (6), osztalék (6), nyesz (6), újlakás-építési piac (6), megújuló energia (6), unit-linked (6), nn biztosító (6), felügyelet (6), lakossági hitel (6), agrárbiztosítás (6), végtörlesztés (6), európai unió (6), logisztika (6), belföldi turizmus (6), hannover re (6), okostelefon (6), lakásvásárlás (6), allianz hungária (6), hitelminősítés (6), csőd (6), munkahely (6), görögország (6), fagykár (6), cafetéria (6), juttatás (6), cafeteria (6), unicredit (6), összeolvadás (6), finanszírozás (6), duna house (6), nemzeti agrárgazdasági kamara (6), közvetítés (6), bankráció (6), erste biztosító (6), thm (6), kedvezményes áfa (6), adatvédelem (6), mobilfizetés (6), hozam (6), makrogazdaság (6), köbe (6), drágulás (6), mezőgazdaság (6), magán egészségügyi ellátás (5), időskor (5), bér (5), big data (5), önkéntes nyugdíjpénztár (5), hiány (5), átlagjövedelem (5), nyugdíjaskor (5), horvátország (5), varga mihály (5), biztosítási szektor (5), mastercard (5), munkaerőköltség (5), black friday (5), otp nyugdíjpénztár (5), mge (5), muisz (5), síbiztosítás (5), ajánlás (5), fhb (5), ipari termelés (5), egészségügyi ellátás (5), import (5), hálapénz (5), államháztartási hiány (5), vienna life biztosító (5), költségvetés (5), európai bizottság (5), erste bank (5), értékpapírosítás (5), állampapír (5), szabályozás (5), válság (5), díjfizetés (5), signal (5), gfk (5), világbank (5), nyaralás (5), ingatlanbiztosítás (5), am best (5), lízing (5), éghajlatváltozás (5), szerződési jog (5), részvény (5), gender direktíva (5), kártérítés (4), lakástakarékpénztár (4), minimálbér (4), ekb (4), újautó-eladás (4), közúti baleset (4), elnök (4), utazás (4), korrupció (4), online kereskedelem (4), biztosító (4), fogyasztási hitel (4), várható élettartam (4), insurance europe (4), betegség (4), iais (4), jégkár (4), aon (4), kátyúkár (4), századvég (4), népességfogyás (4), szÉp-kártya (4), robot (4), anyagköltségalapanyagár (4), jelzáloghitel (4), jogsértés (4), mesterséges intelligencia (4), aon benfield (4), atradius (4), 2017 (4), datahouse (4), nyugdíjelőtakarékosság (4), y generáció (4), bankrendszer (4), ügyfélélmény (4), vidék (4), magán nyugdíjpénztár (4), klímavédelem (4), adójóváírás (4), népesség (4), orvoshiány (4), fundamenta (4), adókedvezmény (4), biztosításközvetítés (4), külföldi munkavállalás (4), szlovákia (4), uber (4), tállai andrás (4), euróövezet (4), államháztartás (4), oktatás (4), végtörlesztésl (4), m&a (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), piaci részesedés (4), drón (4), green holiday (4), pandurics anett (4), nemzetgazdasági minisztérium (4), kátyú (4), magánkórház (4), posta (4), bankszámla (4), uniqa biztosító zrt (4), foglalkoztatottság (4), mtÜ (4), vienna insurance group (4), húsvét (4), gyógyszer (4), tbsz (4), egyesülés (4), kárhányad (4), díjemelkedés (4), németország (4), qbe (4), vásárlás (4), nfm (4), lloyds (4), magyar nemzeti bank (4), iot (4), birság (4), bdo (4), halálozás (4), törlesztőrészlet (4), egészségpénztár (4), bankszektor (3), cib (3), anglia (3), gvh (3), adóbevallás (3), leépítés (3), mabisz konferencia (3), biztosítási díj (3), munkaerő (3), intrum justitia (3), pályázat (3), házasságkötés (3), vállalati hitel (3), karácsony (3), kiskereskedelmi forgalom (3), hosszú hétvége (3), alapkezelő (3), bankbiztosítás (3), limra (3), hitelintézeti szemle (3), mikrocenzus (3), pénziránytű alapítvány (3), kibertámadás (3), támogatás (3), viszontbiztosító (3), deficit (3), orfk (3), gilyén ágnes (3), kátyúbiztosítás (3), dróntörvény (3), ausztria (3), lakossági fogyasztás (3), eredmények (3), ipsos (3), gyógyturizmus (3), elektromobilitás (3), integráció (3), budapest bank (3), befektetési alap (3), ltp (3), befektetési alapok (3), fogyasztói ár (3), n26 (3), aaa auto (3), külkereskedelmi többlet (3), főváros (3), zurich (3), atm (3), imf (3), online vásárlás (3), ey (3), euro (3), forint (3), veronai buszbaleset (3), kerékpár (3), biztonság (3), felosztó-kirovó rendszer (3), psd2 (3), díj (3), változó kamatozás (3), szállodaépítés (3), telenor (3), hitelkártya (3), k&h bank (3), nyugdíjrendszer (3), interjú (3), ingatlanértékesítés (3), blokklánc (3), uniqa biztosító (3), cig pannónia biztosító (3), átlagéletkor (3), jármű (3), szegénység (3), nagyváros (3), nők (3), revolut (3), e-kereskedelem (3), értékesítés (3), facebook (3), teszt (3), autómegosztás (3), carsharing (3), trenkwalder (3), újautó-értékesítés (3), háztartás (3), lakáhitel (3), szolvencia ii (3), hr (3), agglomeráció (3), használtautó-import (3), magyar bankszövetség (3), betét (3), lakásárak (3), mi (3), it (3), alulbiztosított (3), bruttó átlagkereset (3), kiadás (3), vienna (3), webáruház (3), amerika (3), mikrobiztosítás (3), magyar utazási irodák szövetsége (3), átlagkereset (3), lakáseladás (3), bíróság (3), használt autó (3), k&h biztos jövő index (3), munkajövedelem (3), külkereskedelem (3), dízelautó (3), nak (3), munkabér (3), autóeladás (3), zöld kártya (3), eladás (3), ipar (3), cp contact (3), régió (3), utazási iroda (3), gépjárműpark (3), létszámbővítés (3), bizalmi index (3), elöregedés (3), fúzió (3), internet-használat (3), jegybank (3), tesla (2), dublin (2), pénz7 (2), cig emabit (2), lakás-áfa (2), pew research center (2), bnp paribas cardif (2), who (2), kerület (2), közgyűlés (2), mobilbank (2), kiberbűnözés (2), erzsébet-utalvány (2), mobiltelefon (2), adatkezelés (2), posta biztosító (2), európa (2), dimenzió egyesület (2), konjunktúraindex (2), automatizáció (2), amazon (2), tűzkár (2), luxemburg (2), foglalkoztatás (2), giro (2), bruttó bér (2), kapacitáshiány (2), blockchain (2), bdo magyarország (2), termelő (2), kárenyhítési alap (2), microsoft (2), fogyasztóvédelmi index (2), adózás előtti eredmény (2), bankbetét (2), kárbejelentés (2), agrár-kárenyhítési rendszer (2), természeti károk (2), szlovén biztosítási piac (2), szlovénia (2), extrém időjárás (2), pzu (2), home office (2), kárkifizetés (2), ingatlannethu (2), 2018 (2), magyar közút (2), deloitte magyarország (2), mobiltárca (2), ssc (2), versenytörvény (2), etikus életbiztosítás (2), aig (2), németh dávid (2), társasház (2), ifrs (2), vállalkozás (2), portfoliohu konferencia (2), moodys investors service (2), felszámolás (2), fhb csoport (2), felkészülés (2), kereskedelem (2), egészség (2), develor (2), green holidays (2), deviza (2), születés (2), eu-átlag (2), egészsébiztosítás (2), termelés (2), gazdaság (2), gépjárműkár (2), törlesztés (2), eladósodás (2), üvegházhatás (2), újlakás-ár (2), újlakás-építés (2), bizalom (2), visa (2), energiahatékonyság (2), gdp-növekedés (2), álláskereső (2), ilo (2), használtautó-eladás (2), nfsz (2), ajándék (2), várólista (2), magyar orvosi kamara (2), nyugdíj-biztosítás (2), davos (2), energiafelhasználás (2), zöld energia (2), kiadások (2), költekezés (2), kártyahasználat (2), világgazdaság (2), táppénz (2), díjnet (2), forgalom (2), közlekedési baleset (2), nettó átlagkereset (2), helyettesítési ráta (2), oroszország (2), 2017-es év (2), úti cél (2), egyszerű bejelentés (2), átlag jövedelem (2), litvánia (2), részvényárfolyam (2), omnibus (2), társadalombiztosítás (2), neak (2), acea (2), Öposz (2), kamat (2), eu-támogatás (2), díjnövekedés (2), piktogram (2), környezetvédelem (2), előtakarékosság (2), átutalás (2), hitelállomány (2), nyugdíjas (2), lakásépítési boom (2), demográfia (2), központi költségvetés (2), szerződéses feltétel (2), webkereskedelem (2), magánegészségügyi szolgáltatás (2), toyota (2), erst&young (2), fizetőeszköz (2), terrorfenyegetettség (2), fedezet (2), gazdasági előrejelzés (2), lélekszám (2), népességcsökkenés (2), capital economics (2), lakáscél (2), gazdasági elemzés (2), alapkamat (2), ipari termelői ár (2), szerződés (2), kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (2), bevétel (2), halálos gázolás (2), robotizáció (2), előzetes adatok 2017 (2), leányvállalatok (2), pos (2), waberer (2), unsar (2), pénzügyi tudatosság (2), nemzetgazdasági miniszter (2), fogyasztói várakozás (2), gazdaságkutató (2), zsarolóvírus (2), ovb (2), régiós növekedés (2), autóbérlés (2), életjáradék (2), éves jövedelem (2), közösségi gazdaság (2), együttműködés (2), garantált bérminimum (2), mkb bank (2), közösségi finanszírozás (2), google (2), bérleti díj (2), készház (2), időjárás (2), cselekvési terv (2), kelet-közép-európa (2), áfa-csökkentés (2), vodafone (2), pénzügyi termékek értékesítése (2), gépjármű-értékesítés (2), start-up (2), okos szemüveg (2), upc (2), okos telefon (2), gépjárműpiac (2), bevándorlás (2), tőzsde (2), mentőcsomag (2), kormányprogram (2), lopás (2), beutazás (2), szállodaszövetség (2), bulinegyed (2), mkb-pannónia (2), miniszterelnökség (2), eek (2), árfolyam (2),  (2), enet (2), vásárlóerő (2), életszínvonal (2), kínai biztosítási szektor (2), magyar lízingszövetség (2), sharing economy (2), tűzesetek (2), vállalatok (2), coface (2), clb (2), kh (2), versenyképesség (2), pioneer (2), önvezető autók (2), élelmiszer (2), bulgária (2), terror (2), biztos jövő index (2), irodaház (2), választás (2), földrengés (2), thomas hladky (2), dimenzió (2), dimenzió biztosító (2), határidők (2), díjak (2), szigorítás (2), rekord (2), busz (2), nrc marketingkutató és tanácsadó kft (2), gki konjunktúraindex (2), biztosítás és kockázat (2), raiffeisen (2), bérleti díjak (2), kiadó lakás (2), gyorsjelentés (2), vállalati hitelezés (2), bankfiók (2), nemzeti fogyasztóvédelmi hatóság (2), biztosítótársaság (2), bankok (2), lakásbérlés (2), bnp paribas cardif biztosító (2), kgfb-díjak (2), magánvállalkozók nemzeti fuvarozó ipartestülete (2), baker tilly hungária (2), nemzeti fejlesztési minisztérium (2), eljárás (2), árfolyamgát (2), kereset (2), lakástűz (2), astra (2), utazásszervező (2), windisch lászló (2), környezettudatosság (2), díjnavigátor (2), flotta (2), ferma (2), accenture (2), férfiak (2), világgazdasági fórum (2), kárérték (2), airbnb (2), garancia (2), fenntartható nyugdíjrendszer (2), időskori függőségi ráta (2), panaszkezelés (2), eub (2), bűncselekmény (2), ukrajna (2), gyorshajtás (2), olaszország (2), áfa (2), újépítésű lakás (2), vizsgálat (2), generali-providencia (2), flottabiztosítás (2), fejlődő országok (2), marketing (2), unió (2), román (2), ügyfélszolgálat (2), app (2), aegon magyarország (2), social media (2), gyógyszeripar (2), fenntarthatóság (2), matolcsy (2), biztositashu (2), technológia (2), kölcsön (2), Általános egészségbiztosító (2), olasz (2), járműbiztosítás (2), kid (2), blokkchain (2), szolgáltatás (2), piac (2), negyedéves eredmény (2), balaton (2), agrár (2), cotar (2), abi (2), kampány (2), informatika (2), paypal (2), fix kamatozás (2), autópiac (2), theresa may (2), felsőoktatás (2), nit hungary (2), cyber (2), digitális gazdaság (2)
Rendezvényajánló
GDPR-EU-adatvédelmi rendelet - Minden cég életét, pénztárcáját érintő változás
Időpont:
2017.12.07 - 2017.12.07
Helyszín:
Budapest, Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Örs vezér tere 24. (Mozi bejárat 2. emelet)
további információk