Korszerűsítésre szorul a biztosítók alapvető tevékenysége

 2016. január 7., csütörtök 6:17
A A
Felismerve a veszélyt, amit a potenciális új piaci belépők jelentenek, a biztosítók is kezdenek rájönni, hogy át kell alakítaniuk az alapvető műveleteiket, illetve az azokat támogató informatikai megoldásokat – derül ki az Ovum tanulmányából.

A globális biztosítók igen nagy része már megtette az első lépéseket afelé, hogy digitális biztosítóvá váljanak, legalábbis ami az ügyfél, a frontend oldalt illeti. Ezek a kezdeményezések azonban továbbra is alapvetően elszigeteltek az alapvető tevékenységet érintő működési környezettől, ami egyedi rendszerek fejlesztését, vagy kézi beavatkozást igényel – olvasható a jelentésben.

Az Ovum mintegy 530 biztosítási informatikai döntéshozót kérdezett meg világszerte, akik szerint a demográfia, a világgazdasági hatalom, a szabályozás és a technológia terén is jelentős átalakulások várhatók a következő néhány évben, ami minden idők legnagyobb átszervezését igényelheti a globális biztosítási iparágban.

A szektor szereplőire hagyományosan inkább a „kivárás” volt jellemző a változások tekintetében, azonban az új piaci belépők jelentette veszély arra kényszerítheti a biztosítókat, hogy átalakítsák alapvető műveleteiket, illetve az azokat támogató IT-megoldásokat, amit a legtöbb társaság évtizedekkel korábban, házon belül fejlesztett ki – állítja az Ovum.

Az új piaci belépők, szolgáltatók mellett az új típusú ügyfelek megjelenéséhez is alkalmazkodniuk kell a biztosítóknak. Számos kutatás megállapította már, hogy az egyre fontosabb szegmenst képező Y-generáció attitűdje és elvárásai jelentősen eltérnek elődeikétől: elsősorban a kényelmet, a rugalmasságot, az átláthatóságot és a kontrollt kedvelik egy biztosítóval történő kapcsolatba kerülés során is. Sajnos az iparág egyelőre igen lassan reagál ezekre az elvárásokra.

A biztosítók növekedési terveinek támogatása érdekében a megkérdezettek 42%-a úgy véli, hogy olyan integrált csatornát kellene kialakítaniuk, ami a digitális csatornákat és az alapvető feldolgozási funkciókat egy platformba rendezi. A szakértők 46%-a szerint ennek megvalósításához legalább két évre van még szükség.

Sajnos a hosszú időigény a legtöbb biztosítót versenyhátrányba hozza az új belépőkkel szemben, hacsak nem találják meg a módját az átalakítási folyamat felgyorsításának – állítja az Ovum.

Egy másik fontos problémával is szembe kell nézniük a biztosítóknak a felmérés szerint: ez pedig a túlzottan összetett és töredezett informatikai rendszerek kérdése. A felmérésben résztvevők 41%-a legalább 11 alapvető működési platformot használ, 30%-uk esetében ezek házon belül fejlesztett rendszerekből állnak.

A tanulmány azt is megállapította, hogy a feltörekvő piacokon a biztosítók egyre gyakrabban fordulnak a szolgáltatott szoftverek (Saas) és a cloud technológia felé, ugyanakkor a felmérésben résztvevők mindössze 6%-a jelezte, hogy az alapvető műveletek tekintetében is használ SaaS, illetve felhő alapú technológiát. A fejlődő országokban a megkérdezettek 23%-a ugyanakkor azt jelezte, hogy két éven belül felhő alapú technológiával támogatná meg az alapvető tevékenységeket is. Ennél jóval kevesebben mutattak nyitottságot erre a fejlett országokban, például Észak-Amerikában, vagy Európában.

Az Ovum szerint a fejlett piacokon számos biztosítási ágazat gyenge növekedésre számíthat a kiélezett verseny miatt, ugyanakkor a demográfiai változások, valamint az idősödő, de nagyobb vagyonnal rendelkező lakosság új lehetőségeket is jelent a biztosítók számára, különösen a nyugdíj-, a az egészség-, valamint a hosszú távú gondozási biztosítási szektorokban.

Azokban az országokban, ahol jelenleg a középosztály éppen robbanás előtt áll – mint például India, Kína, vagy egyes latin-amerikai országok – várhatóan több száz millió ügyfél lép be első alkalommal a biztosítási piacra, ami igen komoly növekedési lehetőséget jelent a következő évtizedben a biztosítók számára.

Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (84), öngondoskodás (82), életbiztosítás (66), nyugdíj (66), kgfb (66), katasztrófa (57), viszontbiztosítás (51), gépjármű-biztosítás (48), bank (46), pszáf (44), káresemény (41), szolvencia (41), hitelezés (38), eu (35), mabisz (33), nem-életbiztosítás (32), baleseti adó (30), swiss re (29), munich re (27), utasbiztosítás (27), generali (27), lakásbiztosítás (26), románia (25), kockázat (23), reálhozam (23), biztosítás (21), egészségbiztosítás (20), hitelminősítő (19), devizahitel (18), viharkár (17), eiopa (16), csalás (16), pénzügyi szektor (16), természeti katasztrófa (16), nyereség (15), vagyonbiztosítás (15), fogyasztóvédelem (15), befektetés (15), casco (14), nem-élet biztosítás (14), magánnyugdíj (14), cea (14), ing (14), eb (14), tőkemegfelelés (13), allianz (13), hitel (13), klímaváltozás (13), jelentés (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), kárigény (11), balesetbiztosítás (10), uniqa (10), alkusz (10), kína (10), s&p (10), aviva (10), villámkár (10), aegon (9), axa (9), autó (9), gépjármű (9), usa (9), konferencia (9), vig (9), union (9), árvíz (9), groupama (8), alulbiztosítás (8), kötvény (8), felvásárlás (8), felelősségbiztosítás (8), bamosz (7), fitch (7), kkv (7), bírság (7), hurrikán (7), pénztár (7), közvetítő (7), adósság (7), eredmény (7), görögország (6), végtörlesztés (6), kórház (6), betörés (6), ügynök (6), hitelminősítés (6), államkötvény (6), hannover re (6), felügyelet (6), egészségügy (6), megújuló energia (6), használtautó (6), akvizíció (6), erste (6), munkahely (6), közvetítés (6), baleset (6), cig pannónia (6), unit-linked (6), adó (5), értékpapírosítás (5), fejlesztés (5), vagyon (5), munkanélküliség (5), am best (5), moodys (5), bróker (5), innováció (5), gender direktíva (5), telematika (5), szerződési jog (5), aon benfield (4), éghajlatváltozás (4), fbamsz (4), mnb (4), m&a (4), iais (4), k&h (4), birság (4), gdp (4), válság (4), köbe (4), végtörlesztésl (4), signal (4), adatvédelem (4), profit (4), kárhányad (4), genertel (4), agrárbiztosítás (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), díjfizetés (3), foglalkoztatottság (3), fagykár (3), mikrobiztosítás (3), nyugdíjpénztár (3), összeolvadás (3), közúti baleset (3), létszámbővítés (3), oecd (3), alulbiztosított (3), zöld kártya (3), integráció (3), insurance europe (3), elemzés (3), államadósság (3), adókedvezmény (3), online (3), szlovákia (3), mobil (3), pwc (3), lengyelország (3), viszontbiztosító (3), ingatlanbiztosítás (3), gyógyszer (3), lízing (3), lloyds (3), qbe (3), limra (3), világbank (2), astra (2), biztonság (2), árfolyamgát (2), leépítés (2), garancia (2), flottabiztosítás (2), marketing (2), kölcsön (2), generali-providencia (2), panaszkezelés (2), ferma (2), thm (2), díjnavigátor (2), technológia (2), biztosítási díj (2), iot (2), bankbiztosítás (2), lakás (2), big data (2), drágulás (2), befektetési alapok (2), kutatás (2), ausztria (2), ukrajna (2), jogsértés (2), biztosításközvetítés (2), kpmg (2), egészsébiztosítás (2), bíróság (2), díj (2), mentőcsomag (2), németország (2), netrisk (2), vienna life (2), betegség (2), unsar (2), posta (2), lopás (2), lakáspiac (2), vienna (2), elnök (2), it (2), bizalom (2), gyorsjelentés (2), jövedelem (2), abi (2), cyber (2), nyugdíjbiztosítás (2), nyaralás (2), omnibus (2), informatika (2)
Rendezvényajánló
XIII. BIZTOSÍTÁSSZAKMAI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS - FBAMSZ
Időpont:
2016.09.19 - 2016.09.20
Helyszín:
Hotel Azúr, Siófok
további információk