Accenture: hosszú még az út a digitális sikerig!

 2016. január 4., hétfő 7:04
A A
A vásárlói élmény javítására kiemelt fontosságú feladatként tekintenek a biztosítók, azonban a legtöbbnek még nem sikerült kitűnnie az online tömegből – derül ki az Accenture felméréséből, amelyben több mint 100 biztosítási felsővezető is részt vett.

Az ügyfélközpontú digitális vállalattá alakulás legnagyobb kihívásai közé a digitális stratégia kialakítása, a szervezeti felkészültség és a sikerek megfelelő mérőszámainak kialakítása tartozik – legalábbis ez derült ki az Accenture globális, több iparágat is átölelő felméréséből, amelyben közel 400 vállalati felsővezetőt kérdeztek meg.

A felmérés szerint a cégek következő 12 hónapra vonatkozó üzleti prioritási listájának élén található a fogyasztói élmény javítása: a megkérdezettek 21%-a jelölte meg ezt első helyen, amit 17%-kal a bevételek növelése, 16%-kal pedig a differenciálás fokozása követnek.

A digitális átalakulás három legfőbb motiváló tényezője között is sokan a vevői elégedettség javítását, a nyereségesség növelését és a piacra lépés felgyorsítását nevezték meg.

A vállalatok elsősorban azért fókuszálnak a digitális csatornákra, hogy az ügyfél-interakciókat megkönnyítsék és javítsák: a megkérdezettek 63%-a tervezi az online jelenlétének fokozását, 46% a mobil kínálatát szeretné javítani, miközben csak 39% mondta azt, hogy a bolti ügyfélélményt szeretné javítani.

Nem könnyű ügyfélközpontú digitális vállalattá válni

Három fontos kihívást azonosított a felmérés azzal kapcsolatban, hogy a cégek miként fokozhatják digitális ügyfélközpontúságukat. Az egyik ezek közül a digitális jövőkép és stratégia megalkotása. Itt a legnagyobb akadályt az jelenti, hogy nem teljesen világos, hogy kinek kellene ezt meghatározni. Jeleneleg ez a megkérdezett cégek 38%-ánál a vezérigazgató, 33%-nál az informatikai vezető, 10%-nál digitális vezető, 8%-nál pedig a marketing vezető feladata.

A második legnagyobb kihívást a szervezeti felkészültség jelenti: a válaszadók bizonytalanok voltak azzal kapcsolatban, hogy megfelelő emberek hajtják-e végre a digitális stratégiát a vállalatnál.

Emellett a digitális sikerek mérése is problémát jelent, azonban inkább abból a szempontból, hogy a cégek előbb aggódnak a technológiák és folyamatok implementálása, mint a hasznos elemzések és mutatók kialakítása miatt, amivel mérni is lehetne a sikereket.

A kihívásokat figyelembe véve nem olyan meglepő, hogy csak a válaszadók 5%-a véli úgy, hogy a cége meghaladja az ügyfelek elvárásait a digitális élmény tekintetében, míg 73% mondta azt, hogy megfelelnek az elvárásoknak.

Mi kell a sikerhez?

Az Accenture ajánlásokat is megfogalmaz a cégek számára, hogy miként kellene megkülönböztetniük magukat a többi vállalattól a digitális vásárlói élményen keresztül.

Az első és legfontosabb tanács, hogy a vállalat különböző részeiért felelős vezetőknek szorosan együtt kell működniük, mivel a digitális átalakulás nem korlátozódhat egyetlen osztályra.

Emellett világos célokat is meg kell fogalmazniuk a vezetőknek, hogy a vállalati kultúra, az üzleti folyamatok és a technológia is támogatni tudja a digitális jövőképet.
Mindemellett kockázatot is vállalniuk kell a vezetőknek, amit sok esetben azt jelenti, hogy a hagyományos jóváhagyási procedúráktól és részletes esettanulmányoktól el kell tekinteni a digitális átalakulás folyamán.

Az Accenture szerint külső segítíséget is igénybe vehetnek a cégek, még a digitálisan érett vállalatok is, hiszen sok esetben ez olcsóbb és gyorsabb. A megkérdezettek 45%-a már most is külső szolgáltatókkal dolgozik a felhasználói élmény javításán.

Letölthető file-ok:
Előző cikk   Következő cikk    Nyomtatás    Küldés

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből az ágazat híreiről!

E-mail címe:

Címkék
díjbevétel (96), megtakarítás (84), öngondoskodás (82), életbiztosítás (66), nyugdíj (66), kgfb (66), katasztrófa (57), viszontbiztosítás (51), gépjármű-biztosítás (48), bank (46), pszáf (44), káresemény (41), szolvencia (41), hitelezés (38), eu (35), mabisz (33), nem-életbiztosítás (32), baleseti adó (30), swiss re (29), munich re (27), utasbiztosítás (27), generali (27), lakásbiztosítás (26), románia (25), kockázat (23), reálhozam (23), biztosítás (21), egészségbiztosítás (20), hitelminősítő (19), devizahitel (18), viharkár (17), eiopa (16), csalás (16), pénzügyi szektor (16), természeti katasztrófa (16), nyereség (15), vagyonbiztosítás (15), fogyasztóvédelem (15), befektetés (15), casco (14), nem-élet biztosítás (14), magánnyugdíj (14), cea (14), ing (14), eb (14), tőkemegfelelés (13), allianz (13), hitel (13), klímaváltozás (13), jelentés (12), gépjármű biztosítás (12), stressz-teszt (12), kárigény (11), balesetbiztosítás (10), uniqa (10), alkusz (10), kína (10), s&p (10), aviva (10), villámkár (10), aegon (9), axa (9), autó (9), gépjármű (9), usa (9), konferencia (9), vig (9), union (9), árvíz (9), groupama (8), alulbiztosítás (8), kötvény (8), felvásárlás (8), felelősségbiztosítás (8), bamosz (7), fitch (7), kkv (7), bírság (7), hurrikán (7), pénztár (7), közvetítő (7), adósság (7), eredmény (7), görögország (6), végtörlesztés (6), kórház (6), betörés (6), ügynök (6), hitelminősítés (6), államkötvény (6), hannover re (6), felügyelet (6), egészségügy (6), megújuló energia (6), használtautó (6), akvizíció (6), erste (6), munkahely (6), közvetítés (6), baleset (6), cig pannónia (6), unit-linked (6), adó (5), értékpapírosítás (5), fejlesztés (5), vagyon (5), munkanélküliség (5), am best (5), moodys (5), bróker (5), innováció (5), gender direktíva (5), telematika (5), szerződési jog (5), aon benfield (4), éghajlatváltozás (4), fbamsz (4), mnb (4), m&a (4), iais (4), k&h (4), birság (4), gdp (4), válság (4), köbe (4), végtörlesztésl (4), signal (4), adatvédelem (4), profit (4), kárhányad (4), genertel (4), agrárbiztosítás (4), életbiztosítás nem-élet biztosítás (4), díjfizetés (3), foglalkoztatottság (3), fagykár (3), mikrobiztosítás (3), nyugdíjpénztár (3), összeolvadás (3), közúti baleset (3), létszámbővítés (3), oecd (3), alulbiztosított (3), zöld kártya (3), integráció (3), insurance europe (3), elemzés (3), államadósság (3), adókedvezmény (3), online (3), szlovákia (3), mobil (3), pwc (3), lengyelország (3), viszontbiztosító (3), ingatlanbiztosítás (3), gyógyszer (3), lízing (3), lloyds (3), qbe (3), limra (3), világbank (2), astra (2), biztonság (2), árfolyamgát (2), leépítés (2), garancia (2), flottabiztosítás (2), marketing (2), kölcsön (2), generali-providencia (2), panaszkezelés (2), ferma (2), thm (2), díjnavigátor (2), technológia (2), biztosítási díj (2), iot (2), bankbiztosítás (2), lakás (2), big data (2), drágulás (2), befektetési alapok (2), kutatás (2), ausztria (2), ukrajna (2), jogsértés (2), biztosításközvetítés (2), kpmg (2), egészsébiztosítás (2), bíróság (2), díj (2), mentőcsomag (2), németország (2), netrisk (2), vienna life (2), betegség (2), unsar (2), posta (2), lopás (2), lakáspiac (2), vienna (2), elnök (2), it (2), bizalom (2), gyorsjelentés (2), jövedelem (2), abi (2), cyber (2), nyugdíjbiztosítás (2), nyaralás (2), omnibus (2), informatika (2)
Rendezvényajánló
XIII. BIZTOSÍTÁSSZAKMAI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS - FBAMSZ
Időpont:
2016.09.19 - 2016.09.20
Helyszín:
Hotel Azúr, Siófok
további információk